Så fungerar det digitala låssystemet

Hantering av Smart Entry

Läsare

Acces-givning med kort, tagg eller valfri enhet som har access till systemet

Hantering av Smart Entry

Porttelefon

Lista medlemmar
Välj för uppringning
Ringer upp och visar vem man ringer

Därefter svarar den boende och trycker 55 på sin telefon för att öppna.

Telfonen som ringer upp har nummer 08-123 50 905, nu är det mycket viktigt att man inte blockerar den här uppringaren. Ett sätt att se vem som ringer är att skapa en kontakt som har det här numret och kalla den till exempel ”Porttelefon”.

GDPR

  • Alla accesser är kopplade till lägenhetsnummer och inte person. Således sparas inga personuppgifter
  • Föreningen äger informationen som lagras i systemet men Westmere har fått i uppdrag att förvalta passersystem och porttelefon
  • Information som lagras i systemet kan endast nås internt eller via krypterad tunnel (256 bit) utifrån. Således, behöver man inte oroa sig att någon obehörig ska komma åt känslig information

Support

  • För ändring i porttelefon eller beställning utav passerbricka skicka förfrågan till access-sjostaden3@westmere.se
  • Felanmälan sker till access-sjostaden3@westmere.se
  • Återkoppling för normal support sker inom 72h (kontorstid)
  • Vid förlust av access-givare (t.ex. Bricka) kontakta access-sjostaden3@westmere.se så snart som möjligt
  • Nummer när porttelefon ringer upp: 08-123 50 905

Frågor & Svar

  • Jag vill beställa passerbricka. Vart ska jag vända mig?
    • Vänligen skicka ett mail till access-sjostaden3@westmere.se. Uppge namn, adress, lgh. nummer samt hur många brickor du vill beställa
  • Hur mycket kostar att beställa extra brickor?
    • Kostnaden för extra brickor är 300 kr
  • Jag har ett SL-Access kort, hur kan jag lägga in det i systemet?
    • Föreningen kommer anordna tillfällen där boende några gånger per år för möjlighet att lägga till personliga access givare i systemet
  • Jag vill lägga till/ändra informationen inkl. telefonnummer i porttelefonen. Vart ska jag vända mig till?
    • Vänligen skicka ett mail till access-sjostaden3@westmere.se. Uppge namn, adress och lgh. nummer samt vilken information du vill ändra på.
  • Vad händer om elen går i fastigheten. Kommer jag fortfarande kunna ta mig in med brickan?
    • Systemet har back-up batterier, i händelse att elen går kommer One-Access fungera upp till 72 timmar efter strömavbrott, beroende på antal in/ut passeringar.